Terugblikken en vooruitkijken in één plaat
BambuuBambuu is een marketingbureau dat hun klanten helpt bij het opstellen en uitrollen van online marketingstrategieën. Maar zelf hebben ze natuurlijk ook een strategie! En om die goed en overzichtelijk weer te geven, vroeg Bambuu ons om daar samen een mooie plaat van te maken.
Over de klant
Bambuu geeft MKB’ers het podium dat ze verdienen door te helpen bij het bedenken én uitrollen van een effectief, online marketingbeleid. Dit kan gaan van het optimaliseren van vindbaarheid in zoekmachines tot het maken van websites of het creëren van onweerstaanbare content. En nog veel meer!
De klantvraag
Waar we bij Getting The Picture normaliter ook veel consultancytrajecten met onze klanten doorlopen om hen te helpen bij strategieontwikkeling, was dat in dit geval niet nodig. De vraag van Bambuu was om visuele notulen te maken bij hun strategiesessie, zodat zij een beter inzicht kregen in wat zij allemaal bespraken en bedoelden.
Het eindresultaat
Het is een plaat geworden die de strategie van 2019 weergeeft, maar tegelijkertijd ook terugblikt en vooruitkijkt. Waar Bambuu vooral blij mee was, is het verkregen visuele overzicht van het web van gespreksonderwerpen dat tijdens de sessie voorbij is gekomen.
Ruud heeft een heel slide deck teruggebracht tot één plaat. Daarnaast heeft hij deze plaat ook opgedeeld in drie kleinere platen met de thema’s ‘Terugblik’, ‘Structuur’ en ‘Cultuur’. Deze platen kunnen Bambuu in het vervolg gebruiken als vervanging van een presentatie met eindeloze slides.
De plaat zit vol symboliek: een boom met takken die drie kernwaarden weergeven, met een gieter ernaast is daar een van. Of wat dacht je van de roulettetafel, die een spreiding van risico’s weergeeft?
De inhoud
Aan de linkerkant van de plaat blikt Ruud terug op 2018, waarbij duidelijk wordt waar ze vandaan komen, dat de focus op sales, sales en nog eens sales lag en dat ze daardoor flink zijn gegroeid.
Het midden van de plaat gaat verder in op de cultuur van Bambuu, waarbij de boom met kernwaarden ‘Duidelijkheid’, ‘Professionaliteit’ en ‘Vrijheid’ water krijgt en groeit. Daaronder is een werknemer te vinden die voortaan alleen nog maar werk doet dat voor zijn functie en karakter geschikt is. Hij is in positieve zin vastgeketend, zodat hij symbolisch niet meer bij werk kan dat hij eigenlijk sowieso al niet meer hoefde te doen. Op eenzelfde manier werkte Ruud de structuurstrategie van Bambuu uit, om vervolgens uit te komen bij de focuspunten en doelen voor de toekomst!