Customer Journey Mapping
De klantreis met bijbehorend sentiment in kaart brengenMet customer journey mapping brengen we in co-creatie met u de gehele reis in kaart die klanten afleggen bij afname van uw product of dienst. Van kennismaking tot en met nazorg. Met informatie over alle touchpoints die de klant tijdens deze reis tegenkomt, kunnen dienstverlening, producten en bijbehorende communicatiemiddelen verbeterd worden.

Voorbeelden van klantcases Waarin we hielpen de klantreis visualiseren
Onze aanpak Voor het visualiseren van uw customer journey map
Tevreden klanten, die graag nog eens terugkomen en uw product of dienst aanbevelen bij anderen. Dat is natuurlijk waar elk bedrijf van droomt. Tijdens onze workshop gaan uw medewerkers samen met onze designers een customer journey map maken. We brengen het type klanten in kaart en de touchpoints en communicatiemiddelen waarmee ze te maken krijgen.

Welk customer journey model? KOPAN, AIDA, McKinsey of het Babcock Jenkins model
Verschillende modellen kunnen dienen als leidraad voor het in kaart brengen van zowel de customer journey als de employee journey, zoals het KOPAN-model, het AIDA klantreis model, het McKinsey klantreis model en het Babcock Jenkins klantreis model. Getting the picture zoekt het meest geschikte model voor elk bedrijf en neemt dat model als uitgangspunt voor de visualisatie. Tijdens één of meerdere workshops wordt samen met de klant gewerkt aan het visualiseren van dit model.

Uitkomsten van de workshop Customer journey mapping
- Na afloop heeft u een helder beeld van de verschillende fases en bijbehorende processen en taken van medewerkers binnen uw organisatie.
- Medewerkers worden zich meer bewust van hun werkzaamheden binnen de organisatie. En door inzicht in elkaars taken meer begrip voor elkaars werk.
- Een visuele weergave van de taakverdeling binnen uw organisatie en tevens een mooi startpunt voor mogelijke verbeteringen.
