Adviesbureau voor de zorg
Design thinking voor heldere interne communicatieAdviesbureau Getting the picture zet visueel denken succesvol in bij strategie- verander- of innovatietrajecten binnen zorgorganisaties. Juist in de zorg is het van groot belang dat informatie geordend en communicatie duidelijk is. Dat medewerkers op één lijn zitten en teams als geoliede machines functioneren. Het draait immers om het welzijn van mensen. Design thinking als methode en visual thinking als mindset komen hier uitstekend van pas.

Voorbeeld cases Visueel advies voor de gezondheidszorg
Concreet en inzichtelijk Stimuleren van het veranderproces en heldere communicatie
Getting the picture ondersteunt zorgorganisaties tijdens strategie- verander- of innovatietrajecten met consultancy op maat. Spannende interne veranderingen of abstracte digitale processen worden concreet en inzichtelijk door ze visueel te maken en er samen naar te kijken. Zo ontstaat draagvlak, kan een zorgorganisatie zijn strategie verbeteren en kunnen medewerkers zich concentreren op dat waar hun hart ligt: zorgen voor anderen.
Co-creatie In co-creatie verandering zichtbaar maken
Samen tot een sluitend verhaal komen is essentieel bij goed verandermanagement. Alleen als iedereen zich gehoord, gezien en begrepen voelt, kunnen veranderingen goed landen in een organisatie. Daarom werken de consultants van Getting the picture altijd in co-creatie met opdrachtgever en zorgmedewerkers.

“People remember 10% of what they hear and 20% of what they read, but about 80% what they see or do.”
Proffessor P.M. lester
California State University