De ‘why’ in zelfgemaakte animaties
IJsselgroep

Remeha is een Nederlandse producent van centrale verwarmingsproducten voor de woning- en utiliteitsbouw. Remeha vroeg ons om visuele ondersteuning te bieden tijdens een sessie waarin gewerkt werd aan het optimaliseren van de customer journey. We maakten meerdere platen om de uitkomsten van de sessie op een aansprekende manier binnen de organisatie te kunnen presenteren.
Remeha is een Nederlandse producent van centrale verwarmingsproducten voor de woning- en utiliteitsbouw, gevestigd in Apeldoorn. In tachtig jaar is Remeha uitgegroeid tot een internationaal bedrijf met ruim 500 werknemers en een uitgebreid distributie- en servicenetwerk. De productie vindt plaats in Nederland. Remeha is een van de producenten van HRe-ketels.
Remeha organiseerde een workshop waarbij er met medewerkers verschillende persona’s, customer journeys met bijbehorende touchpoints en klantbelevingen werden uitgewerkt. Remeha vroeg ons om tijdens de workshop verschillende touchpoints visueel uit te werken, om op een aansprekende manier aan de rest van de organisatie te kunnen laten zien.
We visualiseerden samen met medewerkers in een drietal platen belangrijke momenten tijdens de klantreis. Welke acties worden er bijvoorbeeld ondernomen bij een nieuwe lead? Wat wordt er gedaan voor bestaande klanten? En welke kwaliteiten zijn belangrijk om klanten goed te kunnen bedienen? De platen vormen een mooie samenvatting van zaken die tijdens de sessie besproken zijn en waar de komende periode door medewerkers van Rehema aan gewerkt zal worden om klanten nog beter te kunnen bedienen.