De rolverdeling binnen het salesproces
E.ON

Sinds 2016 heeft de Rabobank een nieuwe strategie. De speerpunten van deze strategie heeft de bank in hun ‘strategisch kader’ tot in detail uitgeschreven. Om dit overzichtelijk te maken schakelde de Rabobank Getting the picture in. Wij hielpen hen de speerpunten op visuele wijze te structureren in 6 pijlers. Zo kon de Rabobank op doeltreffende wijze de nieuwe strategie presenteren.
De Rabobank is een coöperatie met haar wortels in Nederland. Als internationale financiële dienstverlener heeft de bank zo’n 7,5 miljoen klanten en is daarmee de grootste van Nederland. Daarnaast wil de bank bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke problemen in onze samenleving. Zo delen de medewerkers hun kennis en kunde met maatschappelijke organisaties en koppelt de bank relevante ondernemers aan elkaar. Growing a better world together is de missie.
De nieuwe strategie van de Rabobank is tot in detail uitgewerkt in hun ‘strategisch kader’. Aan Getting the Picture de vraag, orde in de gedetailleerde chaos aan te brengen. We zetten woord om naar een visuele, overzichtelijke structuur. Hierin helpen we de Rabobank ook de speerpunten te koppelen aan de 6 pijlers van de strategie. Daarnaast maken we een visuele presentatie voor de bank. Nu kan Rabobank aan iedere beoogde doelgroep effectief de boodschap overbrengen.
Aan de hand van de 6 pijlers van de strategie ontwerpen we zes inhoudelijke, visuele workshops. Hierin brengen we ieder speerpunt onder bij één van de pijlers. Op basis hiervan maken we een mix van visuele communicatie uitingen: praatplaten, animatie en een pakkende powerpoint presentatie. Nu kan Rabobank aan iedere beoogde doelgroep effectief de boodschap overbrengen.
Naast de eindproducten zelf, leverde deze samenwerking de Rabobank: