Chat with us, powered by LiveChat

Over de klant Exploitant van luchthavens in Nederland

Royal Schiphol Group is een exploitant van luchthavens, bij Schiphol Group werken ruim 2.000 mensen. Haar belangrijkste activiteit in Nederland is de exploitatie van Amsterdam Airport Schiphol. Schiphol’s ambitie is om Europe’s Preferred Airport te zijn voor reizigers, luchtvaartmaatschappijen en logistieke dienstverleners. Schiphol wil zich onderscheiden met vlotte processen en een aansprekend aanbod van winkels en horeca voor passagiers die vertrekken, aankomen of overstappen. Het streven is dat reizigers door hun positieve ervaring, bij hun volgende reis ook voor Schiphol kiezen.

Over de klant

Vraag van de klant Help ons meest innovatieve luchthaven van Europa te worden

Amsterdam Schiphol Airport wil Europe’s Preferred Airport zijn én blijven. Bij alle afdelingen staan innovatie en digitalisering dan ook hoog op de agenda. Het Digital Airport Program is opgesteld om als versneller te werken voor digitale initiatieven en om mensen meer digital-minded te krijgen. Schiphol vroeg ons om meerdere afdelingen te ondersteunen bij deze transitie naar meer digital-minded airport.

Lopende projecten Waarmee we Schiphol helpen innoveren

Op dit moment hebben we meerdere projecten in samenwerking met Schiphol lopen. We werken voor diverse afdelingen, waaronder de communicatie- en security afdeling. En voor Schiphol Next, de innovatie incubator van de luchthaven. Hieronder is een overzicht van deze projecten te vinden.

Schiphol: Seamless flow explanimation
Bodyscanner bij de security controle.
Schiphol: Seamless flow explanimation
Touchpoints binnen de seamless flow.
Schiphol: Seamless flow explanimation
Gezichtsherkenning bij de gate.

Behaalde resultaten Onze bijdrage aan een innovatievere luchthaven

Met onze werkzaamheden zorgen we ervoor dat innovatieve ideeën meer gaan leven op de luchthaven. We brengen mensen samen om deze ideeën met elkaar te delen en naar een volgend niveau te tillen. We ondersteunen afdelingen bij het communiceren van veranderingen, zoals nieuwe regelgeving en technieken, zodat er meer begrip en draagvlak voor ontstaat.

  • Actieve discussie en kennisdeling onder collega’s over de toekomst van Schiphol
  • Inzicht in alle onderdelen van het Digital Airport Program en hun onderlinge verhoudingen
  • Concretiseren van toekomstbeelden zorgt voor betere discussie en beslissingen
  • Animaties zorgen voor draagvlak en kennisdeling binnen organisatie
  • VR tool voor interactieve trainingen doet nieuwe omgeving leven bij werknemers
  • Duidelijkere communicatie en daarmee meer draagvlak voor ingrijpende projecten en regelgeving.