Visuele notulen klantreis
Remeha

Amsterdam Airport Schiphol wil Europe’s Preferred Airport zijn én blijven. Innovatie en digitalisering staan daarom hoog op de agenda. Schiphol Group heeft Getting the picture gevraagd de Why-How-What en 8 pijlers van digitalisering te visualiseren. De reiziger moet hierin centraal staan en de visualisatie zal gebruikt worden om de communicatie rondom het digital airport program te ondersteunen.
Royal Schiphol Group is een exploitant van luchthavens, bij Schiphol Group werken ruim 2.000 mensen. Haar belangrijkste activiteit in Nederland is de exploitatie van Amsterdam Airport Schiphol. Schiphol’s ambitie is om Europe’s Preferred Airport te zijn voor reizigers, luchtvaartmaatschappijen en logistieke dienstverleners. Schiphol wil zich onderscheiden met vlotte processen en een aansprekend aanbod van winkels en horeca voor passagiers die vertrekken, aankomen of overstappen. Het streven is dat reizigers door hun positieve ervaring, bij hun volgende reis ook voor Schiphol kiezen.
Amsterdam Schiphol Airport wil Europe’s Preferred Airport zijn én blijven. Bij alle afdelingen staan innovatie en digitalisering dan ook hoog op de agenda. Het Digital Airport Program is opgesteld om als versneller te werken voor digitale initiatieven en om mensen meer digital-minded te krijgen. Schiphol vroeg ons om meerdere afdelingen te ondersteunen bij deze transitie naar meer digital-minded airport.
Op dit moment hebben we meerdere projecten in samenwerking met Schiphol lopen. We werken voor diverse afdelingen, waaronder de communicatie- en security afdeling. En voor Schiphol Next, de innovatie incubator van de luchthaven. Hieronder is een overzicht van deze projecten te vinden.
Met onze werkzaamheden zorgen we ervoor dat innovatieve ideeën meer gaan leven op de luchthaven. We brengen mensen samen om deze ideeën met elkaar te delen en naar een volgend niveau te tillen. We ondersteunen afdelingen bij het communiceren van veranderingen, zoals nieuwe regelgeving en technieken, zodat er meer begrip en draagvlak voor ontstaat.