Beeldverslag Enterprise Design Seminar
Evenement

Met Augmented Reality leg je een extra laag informatie over je bestaande omgeving. Die laag is te zien via je telefoon of tablet – denk aan de Pokemon Go rage van de afgelopen jaren, of the populaire SnapChat filters. Welke kansen biedt deze techniek voor zakelijke communicatie?
Delen
Waar ligt het potentieel van AR voor zakelijke communicatie? Het toverwoord is interactie. AR kan er voor zorgen dat een doelgroep op een actieve manier lang bezig is met een onderwerp, en dat nog leuk vindt ook. Meer interactie dus. Die interactie is grofweg onder te verdelen in drie gebieden: verdieping, verrassing en vermaak.
Met AR geef je je doelgroep meer informatie. Richt je telefoon op een droog jaarraport en zie de omzetlijn door het jaar heen bewegen. Scan een stuk chocola en zie hoe het gemaakt is. Of plaats een mogelijk meubel in je eigen woonomgeving.
Daarnaast kun je met AR op een nieuwe manier interactie creëren met je publiek. Zo blijkt er een hele wereld te schuilen achter een chocoladereep. En zit er meer in een koffiebeker dan alleen koffie.
Tenslotte, zoals de Pokemon Go spelers al wisten: AR is gewoon leuk. Je ziet dingen in de omgeving die anderen niet kunnen zien. Wat eigenlijk helemaal niet bestaat, bestaat opeens wel via AR. AR spreekt de fantasie aan, en is daarmee een goed tijdverdrijf. Ook dit heeft een zakelijke kant – zo heeft de Efteling in een aantal wachtrijen stickers op de grond. Wie via de app zijn telefoon op de sticker richt, verzamelt figuurtjes. Daarmee voelt de wachttijd een stuk korter. Het is niet moeilijk te bedenken dat dit ook voor luchthavens interessant kan zijn.
Benieuwd naar Augmented Reality? Zelf ervaren hoe leuk het is? Brainstormen over hoe u AR effectief kunt inzetten? Wij gaan met een demo langs geïnteresseerde bedrijven. We laten zien hoe Augmented Reality werkt, en denken graag met u mee over de mogelijkheden van AR binnen uw organisatie.